Wednesday, September 16, 2009

bertuahkah kita??

assalamualaikum wa rohmatullahi wa barokatuh..

Alhamdulillah hari nie da 26 ramadhan, da 26 hari kita semua menjalani ibadat dalam bulan yang penuh dengan rahmat, keampunan dan penuh dengan keberkatan.. lagi 3 hari kita semua akan menghadapi bulan syawal plak..

dunia hari ini penuh dengan pergolakkan, penuh dengan kekejaman, penuh dengan kemusnahan, penuh dengan kezaliman dan penuh dengan syaitan2 yang bertopengkan manusia..

kita hari ini bertuah masih berpuasa dan beraya dengan tenang, tetapi saudara mara kita di sana macam mana.. tak ada pakaian, makanan, apa kah hak kita terhadap saudara kita di sana..






















































gambar2 yang teramat menyayat hati, menyentuh perasaan, yang mengalirkan air mata.. kanak2 yang tidak bersalah, yang sepatutnya dilindungi namun telah menjadi mangsa kezaliman pihak yang KEJAM!! yang telah hilang rasa kemanusiaan, yang tiada hati dan perasaan, yang tidak takut dengan pembalasan TUHAN!!

namun begitu, kita di Malaysia pada hari ini perlu bersyukur kerana tempat kita masih aman walaupun keamanan ini belum pasti akan terjamin selamanya.. anak2 Malaysia masih bebas bermain, masih mampu ketawa girang, masih mampu hidup mewah, masih boleh blaja di sekolah2.. dan masih boleh bebas menyanyi, menari di pentas..

anak2 idola kecil 2008..









anak merdeka!!




sama2 lah kita renung2 kan..
wallahu a'lam..

0 comments:

Post a Comment