Friday, April 17, 2009

nak2 pekse dah..

assalamualaikum ya sahabat dan sahabiah..

pertama-tamanya ana nak2 mitak maap coz tayangkan muka2 comey2 dan encem2 antum sekalian kat blog 'buruk' ana nih..
anggap la ni satu penghargaan dan kenang2an dari diri ana yang dhoif ni tuk antum semua.. al-maklum la kite semua da final year kan..
sedey ngat rasenye, tp kite semua kene redha disebalik pertemuan adanya perpisahan..
perpisahan yang hanya pada jarak namun tidak sekali-kali pada ukhwah kita..
ukhwah yang selamanya utuh dan kukuh..

erm 19 april da stat pekse, camner da get ready ke?? kot masih sibuk ngan tesis (cyan ngat).. hehe.. papepun ana doakan moga antum dapat arrange mase tuk final exam dan tuk tesis ngan baik.. jangan wat satu keje lg satu ditinggalkan.. tp elakkan wat kedua2 dlm satu mase (kang celaru, sape susah.. antum jugak.. ana relax jer.. hehe).. tp paling penting jangan tinggal kan dua2, parah antum nanti..

dikesempatan yang ana ade nih, sblm ana sambung study (hehe, ye ker study.. padahal main byk nih.. ntah bile nak2 insaf.. huhuhu..), ana nak2 ucapkan SEMOGA BERJAYA DALAM FINAL EXAM (19/4-2/5) khusus wat sahabat dan sahabiah degree dakwah (mention name sket erk, name glamer jer) along, muni, aida, kak ita, mahan, neng, yam, izan, fazilah, kak ah, fitri, kak aida, haina, ayu, kak tipah, akma, kak lela, aza, cah, rina, jijah, mahir, kak ana, kak dila, nurul, kak ila, kak pinah, pyan, apis, bol, cman, saleh, nik, jamil, suhail, bachok, pie, syafiq dan ijan..
(huh, penat duk sebut name) hehe..

jom tengok sket muke2 plaja yang glemer..



Ikhwah kls ana, de lg tapi ntah mana yang lain menghilang.. malu kot, cam tau2 je kan ana nak2 taruk muke deme lam blog 'buruk' nih.. hehe.. 'dakwah itu indah' (bak kata ustaz pie)




ini plak akhawat yang cantik2, cun melecun dan comey2.. memang indah la 'dakwah' ni coz de akhawat yang 'indah2' dalam ijazah sarjana muda pengajian islam (dakwah).. kan.. =)


ni plak ucapan sket khas jugak wat rumate ana yg tercayang.. study la, main pe tu.. hehe.. tehah, good luck tau moga kita same2 cemerlang lam pekse kali nih.. meskipun i da nak2 abis, u lum abis, u jangan nangis tau.. kang same2 nangis banjir bilik kite nih.. maner pulok nak2 duk karang kang.. tehah, ingat tau dorang bley wat yang terbaik so tehah jugak leh wat yang lagi terbaik daripada dorang sumer.. chiyok2 tehah!! (dier ni budak tesl, kdg2 skiping gok (speaking la), tu pasal la ana duk i u i u je nih.. hehehe..)





Bismillahi rahmani rahim..

segala puji bagi Allah Tuhan alam semesta, selawat dan salam kepada semulia-mulia Nabi dan Rasul begitu juga kepada keluarga dan para sahabatnya sekalian.

1. doa ketika mengikuti peperikasaan
"oh tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku dan permudahkanlah urusanku"

2. doa ketika hendak mengulangkaji pelajaran
"Ya Allah, jauhilah aku dari kebingungan, muliakanlah aku dengan cahaya ilmu dan pengertian. bukakanlah kepadaku makrifatMu, dan permudahkanlah bagiku pintu-pintu kurniaMu, wahai yang paling Pengasih di antara yang pengasih"

3. doa penerang hati
"Ya Allah terangilah hatiku dengan cahaya penunjukMu sebagaimana Engkau menerangi bumi dengan matahariMu selama-lamanya, Ya Allah yang maha Mengasihani"


“Kecemerlangan adalah hasil daripada sikap yang ingin sentiasa melakukan yang terbaik.”




Harta akan habis digunakan tanpa ilmu tetapi sebaliknya ilmu akan berkembang jika ianya digunakan.





Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.

sekian dari ana.. wassalamualaikum..

0 comments:

Post a Comment